Verleg je grenzen

Sportaccentklassen 2

Dagverslagen Wintersport HV2

zondag 7 januari / maandag 8 januari

Onze reis begon met een 12-urige busreis. Rond 18:00 uur vertrok de bus richting Oostenrijk, Bramberg.

We hebben in totaal twee pauzes gehad, waarvan éen om 3:00 uur ’s nachts, waardoor de kinderen uit hun slaap werden gewekt. Naarmate we dichterbij de eindbestemming kwamen werden de kinderen steeds enthousiaster. Om 7:30 uur zijn wij aangekomen in Bramberg. Alle kinderen hebben de koffers uit de bus gehaald en naar de lift gesjouwd. Wij hebben ons omgekleed en zijn gelijk de piste opgegaan. Vandaag werden we verdeeld in vier groepen, in gevorderden en beginners. Morgen zullen de gevorderden het totale skigebied gaan verkennen.

Rond 11:30 uur gingen we middageten, met keuze uit kaiserschmarrn, patatjes en de heerlijke Duitse braadworst.

Daarna gingen de kinderen weer vol energie de pistes op! De planning was om rond15:00 uur te stoppen, maar na een slapeloze nacht besloten we er 14:00 uur van te maken.

Eenmaal bij het hotel aangekomen kregen de kinderen hun kamer te zien en mochten ze de koffers uitpakken.

Rond 18:15 uur zijn we gaan eten, uiteraard weer een heerlijk lopend buffet met uiteraard veel keuze.

Ondanks dat de dag wat slapeloos begon, hebben we er een mooie dag van gemaakt. Slaap lekker <3

Groetjes en tot morgen:  de BSM’ers

dinsdag 9 januari

Het begon allemaal wat minder vandaag. Ondanks dat de kinderen lekker hebben geslapen en om 8:15 uur aangekleed en wel beneden bij het ontbijt stonden, kregen ze het HELE slechte nieuws:’’Jullie mogen vandaag niet skiën, het is te slecht weer, het sneeuwt enorm en er staat te veel wind. De liften zijn gesloten.’’ Ondanks het slechte nieuws hadden we wel een jarige vandaag: Victor is 14 geworden. De slingers waren opgehangen en iedereen zong voor hem!

We zijn met z’n allen gaan ontbijten en hebben daarna een spelletjesavond (die nu spelochtend is geworden) gehouden, georganiseerd door de BSM’ers. De winnaar heeft een mooie prijs gekregen.

We zijn vervolgens weer met z’n allen gaan eten, en … wat was het weer lekker!

Om 12:00 uur kregen we het nieuws waar we zie hele ochtend op gehoopt hadden, we mochten de piste op. We moesten om 12:30 uur weer aangekleed en wel bij de ingang van ons hotel staan.

Niet iedereen had er zin in om door de sneeuw en kou naar buiten te gaan, maar iedereen stond er!

In de loop van de dag werd het weer steeds beter, zelfs de zon begon te schijnen. Alle leerlingen  waren om 15:30 uur allemaal binnen en hadden enige tijd voor zichzelf. De fanatiekelingen onder ons:  Melle, Isa Vet, Youri zijn zelfs nog gaan sleeën.

Om zes uur stond het eten klaar. Het lopend buffet had weer genoeg keuze voor de groep!

In de avond  konden de kinderen weer kiezen uit weerwolven, het traditionelen skireisspel, of naar de kamer.

Morgen zijn  de weersvoorspellingen weer beter, en we hopen de hele dag te kunnen skiën.

Groetje thuis en tot morgen <3

de BSM’ers

woensdag 10 januari

Het begon vandaag heel anders dan gisteren.  De leerlingen waren om 08:15 uur stipt weer bij het ontbijt, maar dan met goed nieuws. Het weer was fantastisch, blauwe lucht, felle zon en perfecte pistes. Na het ontbijt hebben we de wel bekende groepsfoto gemaakt, met de mooie oranje truien.

De kinderen hadden een halfuur om zich klaar te maken voor een mooie skidag.

De groepen splitsten zich op en gingen allemaal hun eigen kant op. Zelfs de beginners mochten gelijk naar een andere piste!  Om 11:30 uur gingen de groepen pauze houden. Vandaag mochten de groepen zelf kiezen waar ze gingen eten. Vol energie gingen de kinderen weer de piste op en zij gingen door tot 15:00 uur. Vandaag waren er weer fanatieke leerlingen die gingen sleeën, maar nu met meneer Roosje, meneer Boendermaker en de BSM’ers Lara en Tim.

Na het sleeën en skiën gingen de leerlingen spelletjes spelen en even uitrusten.

We hebben weer heerlijk gegeten van het buffet! De avond hebben we weer afgesloten met weerwolven en andere spelletjes.

Om 21:30 uur moest het stil zijn op de kamers en moesten de lichten uit zijn.

We hopen dat we morgen de skiweek kunnen afsluiten met nog zo’n mooie skidag!

Onderstaande link is van de website van leerling Tim Dudink die hij speciaal voor deze wintersportreis heeft gemaakt:

Dagverslagen Wintersport MH2

Dag 1:

De eerste dag hebben we om kwart voor 6 bij de bus verzameld en we zijn vervolgens om 6 uur richting Oostenrijk vertrokken. Onderweg zijn 2 keer gestopt en hebben een goede reis gehad. Half 12 zijn de lichten in de bus uitgegaan en is iedereen gaan slapen. We zijn om half 8 aangekomen in Oostenrijk

Dag 2:

Nadat we waren aangekomen zijn we met z’n allen naar de skiverhuur gegaan, hebben daar schoenen, helmen en ski’s/snowboards gekregen. We hebben de bagage afgegeven die naar het hotel werden gebracht en zijn met de skilift omhoog gegaan. Boven verzamelde iedereen en zijn we in 5 groepen verdeeld. We zijn niet naar het hotel geweest maar meteen gaan skieën. Van 09:00 tot 11:30, daarna met z’n allen pauze gehouden en om 12:30 weer gaan skieën tot 15:00 uur. Na de pauze is er een ongelukje gebeurd waardoor Elise naar het ziekenhuis moest. Iedereen was heel moe aan het einde van de dag. Om 18:00 ongeveer zijn we gaan eten. Na het eten kwam Elise gelukkig weer lachend terug. Daarna zijn we gezellig met z’n allen spelletjes gaan spelen en om 21:30 zijn alle leerlingen naar bed gegaan.

Dag 3:

De derde dag was eigenlijk de tweede ski dag. Deze dag zijn er een paar dingen veranderd in de samenstelling van de groepen. We zijn vanaf 09:00 weer de piste op gegaan om te gaan skieën. In de middag hebben we weer gezamenlijk gegeten. Er zijn deze ochtend gelukkig geen ongelukken gebeurd. In de middag zijn we weer verder gaan skieën. Om 14:45 zijn we met alle leerlingen en leraren op de beginnerspiste naast het hotel gaan skieën. In de avond hadden we een spelletjes avond, georganiseerd door de BSM leerlingen. Het begin was vrij chaotisch, maar later verliep de avond prima. De winnaar was Thijs. Het was weer een erg geslaagde dag.
We hebben ook nog een paar mooie uitspraken gehoord vandaag:

Mevrouw Brouwers: "Het weer is goed, de sneeuw is mooi en de pistes zijn leuk, maar wel jammer van die kinderen".  :)

Mevrouw Pasmans: Yannick vroeg hoe je Elise schreef: "Elise met een “s” of met een “z”?’ Mevrouw Pasmans: ‘Met een “e”.’ En dit bedoelde ze serieus.

Dag 4:

Vandaag was de laatste dag van een onvergetelijke skireis met de mavo/havo groep. In de ochtend heeft iedereen zijn tassen buiten gezet en zijn bedden af gehaald. Daarna zijn we met zijn allen gaan ontbijten. Vervolgens gingen we weer met alle groepen voor de laatste keer de piste op. We hebben de hele ochtend geskiet en in de middag heeft iedereen weer ergens anders gegeten. Daarna zijn we echt voor de laatste keer gaan skieën. Om 15:00 hebben we met zijn allen verzameld bovenaan de skilift die naar het dal gaat. Daar hebben we de tassen in de liften geladen en zijn we er zelf achteraan gegaan. Beneden aangekomen hebben we al het gehuurde materiaal ingeleverd en zijn we de bus in gegaan. Toen vertrokken we naar het zwembad. Daar hebben we nog anderhalf uur gezwommen en daarna gegeten. Om 19:00 begon de terugreis naar Hoorn. Daar kwamen we om 7:30 aan. Het waren een paar hele mooie gezellige en onvergetelijke dagen. Mede door de docenten, skileraren en natuurlijk de leerlingen. Het was een reis om zeker niet meer te vergeten!!

Ga terug

Copernicus

De Copernicus Scholengemeenschap is een school voor vwo, havo en mavo. Op onze school weet je precies waar je aan toe bent en wat er van je wordt verwacht. Als er iets niet duidelijk is, mag je het altijd vragen. Wij zorgen ervoor dat je op een veilige manier je grenzen kunt verkennen en verleggen. Goed presteren vinden wij net zo belangrijk als dat jij het bij ons naar je zin hebt. Wij kijken naar wat jij nodig hebt. Zo kun jij hier een mooie schooltijd hebben en het diploma halen dat het beste bij je past.